język / language / язык

  • Polish (Poland)
  • English (United Kingdom)
  • Russian (CIS)
schowaj | pokaz
Czy Etykiety na Oponach Poprawią Ich Jakość?
Friday, 31 July 2020 07:05
There are no translations available.

Wiele tanich opon np. chińskich zniknie z rynku, gdyż nie spełniają wymogów europejskich. Są one wytwarzane z gorszej jakości surowców i słabo wypadają na mokrej nawierzchni. Dlatego w przyszłości by sprostać naszym wymaganiom takie produkty muszą poprawić swoje parametry i zwiększyć bezpieczeństwo użytkowników. Chcesz wiedzieć więcej? Kliknij

 

Od 2012r. obowiązuje w Europie przepis, dotyczący etykietowania opon osobowych jak również ciężarowych. Producenci opon musieli przeprowadzić specjalistyczne badania biorąc pod uwagę trzy kryteria ocen:

 

1. Klasa energetyczna opon ustalana na podstawie oporów toczenia związana z wielkością zużycia paliwa

Pojazd wyposażony w opony z klasy A, zaoszczędzi więcej na paliwie niż ten zaopatrzony w opony z klasy G. Jest to równoznaczne z mniejszą emisją CO2.

2. Przyczepność na mokrej nawierzchni

Wg testów Michelina różnica długości drogi hamowania na mokrej nawierzchni samochodu wyposażonego w opony klasy A i samochodu z oponami klasy G może wynieść nawet 18 metrów. Równa się to dystansowi czterech długości samochodu.

3. Poziom emitowanego hałasu podczas jazdy autem.

Najniższa dopuszczalna wartość 72 dB jest o 4 dB niższa od przeciętnej głośności obecnych opon na rynku.

 

Na poniższym schemacie Goodyear doskonale nam scharakteryzował zalety opon w klasyfikacji A a G.

Kupując oponę, która posiada oznaczenie A zatrzymamy auto 18 metrów wcześniej, niż w przypadku opony z klasą G. Jest to oczywiście uzależnione od warunków jazdy, od rodzaju pojazdu. Od momentu hamowania do całkowitego zatrzymania się różnica w długości hamowania między oponą w tym samym rozmiarze klasy G , a klasy A może wynieść aż 30%. Jest to wynik dla auta poruszającego się z prędkością 80 km/h.